RX

מה התחדש בשנת 2020 ברכב הSUV היוקרתי – לקסוס RX?

תסתכלו בקנקן, ואז בכל מה שיש בו

יתרונות הדגם החדש של ה-SUV של לקסוס ברורים לעין ממבט ראשון – הקווים המעוגלים והמודרניים שרק מדגישים את העוצמה, סביבת הנהג האיכותית – וברורים גם למי שיטרח להסתכל מתחת לפני השטח או מכסה המנוע: עוצמה ואיכות ללא פשרות

מאז שלקסוס נכנסה למגרש ה-SUV בסוף שנות התשעים, היא לא מפסיקה לאתגר את המתחרות ולקבוע סטנדרטים חדשים לשילוב המאתגר שבין רכב יוקרה משפחתי – על כל הפינוקים וההקפדה על פרטים שמשתמעים מכך – לחוויית נהיגה רצינית ונטולת פשרות. גם דגם ה-RX החדש אינו מאכזב, והוא פותח את השנה החדשה בסערה.
מה כבר נשתנה בין 2019 ל-2020? הרבה מאד. מבחוץ ומבפנים, מהתממשקות עם הטלפון החכם בממשק Carplay ועד לפיצ'רים בטיחותיים ברמה גבוהה. לפניכם רק כמה מן החידושים העיקריים ב-RX השנה, שבהחלט אמורים לתת לכם טעם של עוד.

  

  
    image 1
נתחיל מהמראה החיצוני – העיצוב של דגם 2020 מוקפד עוד יותר. הקווים נקיים, מעוגלים ומדוייקים יותר. הפנסים הוצרו, ויחד עם גריל חדש (שעבר מתיחת פנים, וכעת הוא דומה לאח הקטן, דגם הקרוסאובר UX יוצרת חזית רכב מראה עוצמתי, מושך ועדכני בו זמנית. גם החישוקים עברו עיצוב מחדש והם מוצעים בשני גדלים – שמונה-עשר אינץ' ועשרים אינץ'. הרכב עצמו מוצע בשני גדלים – גרסת חמישה נוסעים וגרסה לשבעה.

  

  
    image 2
אם נישאר עוד בחלקו החיצוני של הרכב, מערכת החיישנים של הרכב בשילוב הרדאר והמצלמה הקדמית של הרכב יודעת להבחין ברוכבי אופניים ובתמרורים ולזהות את פסי השוליים והאמצע של הכביש, דבר שלא רק מסייע למנוע מן הרכב לסטות מהנתיב, אלא גם ממרכז את הרכב בין הקווים באמצע הנתיב. מצלמה אחורית ובלימת חירום אוטונומית כלולות, כמובן, עוד מדגמים קודמים.
כמצופה מלקסוס גם בחלק הפנימי, רמת הגימור גבוהה ומהודרת, ויש חידושים מרנינים ובראשם האפשרות לשליטת-מגע במסך המולטימדיה. זאת, בנוסף לג'ויסטיק שהיו מי שמצאו אותו פחות אינטואיטיבי. בנוסף הרכב מוצע כל רמות הגימור עם המסך הגדול יותר, 12.3 אינץ' במקום 8" בעבר. כמו כן, מסך הבידורית הועבר קרוב יותר אל הנהג, להקל על השליטה בו במהלך הנהיגה. עוד? אינטגרציה מלאה של מערכת הבידורית ברכב עם הטלפון (Android Auto או Apple CarPlay, לבחירתכם), ויכולת להשתמש באפליקציות כמו הועבר Google Maps, ספוטיפיי, Apple Music, מסרונים ועוד. זהו הדגם הראשון של לקסוס, בכל קטגוריה שהיא, המציע את היכולת הזו.

  

  
    image 3

  

  
    image 4
ומה עם חוויית הנהיגה? גם כאן תצאו שבעי רצון ממנוע 3.5 ליטר, שמוצע בגרסת טורבו וגרסה היברידית. בגרסתו ההיברידית הוא מתקרב ל-313 כוחות סוס (ובגרסת הטורבו 238 כוחות סוס). אחיזת הכביש היא לא פחות ממופתית (הודות למערכת ההינע הרב-גלגלי [All Wheel Drive], שמגיעה סטנדרטית בכל הדגמים), בולמי זעזועים ומנחתי מתלה (דאמפרים) משופרים, והמתלה כולו הוקשח במעט, דבר שמספק בידוד מוגבר מרעשים וזעזועים כאחד, לנסיעה חלקה כמשי גם על כביש רחוק ממושלם. האם אפשר לעלות מכאן? כמובן. לגג. גג השמש הוא כמובן סטנדרטי, ומוצעת אפשרות לגג פנורמי לחוויית נהיגה מרהיבה עוד יותר.

  

  
    image 5
אבל כל המלים כולן דלות מכדי להעביר את מלוא החוויה שהיא נהיגה ב-RX החדש של לקסוס. וכשהמלים לא מספיקות, החוויה הבלתי אמצעית תצליח: השאירו את פרטיכם באתר לתיאום נסיעת התרשמות, ונציג\ה מטעם אולם התצוגה יחזרו אליכם בהקדם.