lexus LF 30 hero

חשיפה ראשונה

ELECTRIFIED LF-30

לקסוס חשפה בתערוכת הרכב של טוקיו, את חזון ה-"Lexus Electrified" לדור הבא של המכוניות החשמליות, כאשר גולת הכותרת הינה הופעת בכורה עולמית של דגם הקונספט Electrified LF-30.

מאפייניה העיקריים של לקסוס LF-30 Electrified

  • 
  

  
    lexus lf 30 section 1

    עיצוב חיצוני עתידני מבשר על המכוניות החשמליות של לקסוס לקראת שנת 2030

    כדי להשיג קפיצת מדרגה משמעותית בביצועים, בתמרון, בשליטה ובהנאת הנהיגה, ה-LF-30 עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות רבות שאף חורגות מעבר לבקרת יציבה מתקדמת. מנועים חשמליים בתוך הגלגלים לכל אחד מארבעת גלגלי המכונית והמיקום הנמוך של הסוללה מאפשרים שליטה טובה יותר בכוח ההתמד ומעניקים ביצועי נהיגה ברמה גבוהה. טכנולוגיות נהיגה אוטונומית ורכב עזר מבוסס רחפן מבשרים על הצפוי ב-2030 ועל הערך המוסף הנרחב שמכוניות יכולות להציע.

  • 
  

  
    lexus lf 30 section 2

    עיצוב המכוניות החשמליות של לקסוס

    כאשר לקסוס נענתה לאתגר להביא לידי ביטוי עיצוב חדש שניתן להשיג רק עם מכונית חשמלית המונעת על ידי סוללה (BEV) עם מנועים חשמליים בתוך הגלגלים, היא ביטאה באופן ויזואלי את זרימת האנרגיה הייחודית של ה-LF-30 Electrified. צורת המכונית נועדה להמחיש את האנרגיה הנוצרת על ידי הגלגלים הקבועים בפינות מרכב המכונית, זורמת לעבר תא הנוסעים, דרך הנהג וממשיכה ישירות לשטח פני הכביש.

    לקסוס, המנצלת את העובדה שלמכונית אין מכסה מנוע בשל היותה מכונית המונעת על ידי סוללה, הרחיבה את צורת הגריל הקדמי האייקוני לאורך כל ארכיטקטורת המכונית. שמשת המכונית, הנמתחת ברציפות מהחזית לאחור, הפגושים השריריים והפנסים בצורת כנף יוצרים את קווי המתאר של הגריל. צורת המרכב כוללת חזית זורמת אלגנטית ההופכת ללינארית וחדה מאחור. בנוסף לפנסים בצורת כנף, החדות של הפנסים האחוריים ופתחי האוויר הצדדיים מעניקים יחד אווירודינמיקה וביצועי קירור מצוינים, והתוצאה

    ניתן לשנות את רמת הכהות של החלונות הצדדיים, וכך יש לנוסעים שדה ראייה נרחב של הנוף מסביב ופרטיות בלילה ובמצבים אחרים. צבע חרטום המכונית ודפוסי פליטת האור עוזרים לזהות מבחוץ האם המכונית פועלת במצב רגיל או נמצאת במצב נהיגה אוטונומי.

TAZUNA

  • עיצוב סביבת הנהג התבסס על הקונספט החדש של לקסוס המכונה "טזונה" (“Tazuna”), השואב השראתו מהאופן שבו רסן סוס בודד יכול להשיג הבנה הדדית בין הסוס לבין הרוכב. כך, המתגים המורכבים על בקרת ההיגוי והצג העילי מתואמים ביניהם במידה רבה ויוצרים מרחב המאפשר לנהג להתמקד בנהיגה תוך שליטה על פונקציות שונות, כגון ניווט, מערכת השמע ובחירת מצב הנהיגה, מבלי להצטרך להסיט את הראייה או להפעיל מתגים ידניים.

    ה-LF-30 Electrified נותנת אינדיקציה כיצד תיראה סביבת הנהג העתידית המבוססת על קונספט "טזונה" באמצעות שימוש בממשקים מהדור הבא, כגון שליטה באמצעות תנועות יד ותצוגה משופרת של מידע על המכונית באמצעות מציאות רבודה (AR). התוצאה היא עיצוב פנים נוח ונעים לנהג ולנוסעים כאחד.

    מושב הנוסע הקדמי מזכיר מושב במחלקה ראשונה במטוס, ובחלל הפנים שוררת תחושה פתוחה ועוטפת כאחד. כל המתגים והבקרים האחרים הנמצאים בהישג יד ומסך גדול הנשלט על ידי תנועות יד ומיועד למושב הנוסע מוסיפים לנוחות בתא הנוסעים.

    במושבים האחוריים נעשה שימוש בטכנולוגיית שרירים מלאכותיים המתאימה את צורת המושב לנוסע, והם תומכים במספר מצבים ופונקציות כגון הטייה, רגיעה וערנות. מערכת שמע מבית היוצר שלMark Levinson® יוצרת סביבת האזנה מהדור הבא, שבה בקר רמקול קובע את החללים האקוסטיים האידאליים להאזנה למוזיקה עבור הנהג וכל נוסע. כמו כן, הרמקולים מובנים בתוך משענות הראש ומעניקים לא רק סביבת שמע אופטימלית, אלא גם אופציה של ביטול רעשים התורמת לשקט מוגבר.

    גג זכוכית מעל המושבים האחוריים הנשלט על ידי קול, וחלון תצוגה “SkyGate” הנשלט על ידי תנועות יד, עושים שימוש במציאות רבודה כדי להציג סוגי מידע שונים, כגון שמיים זרועי כוכבים שנראים אמיתיים, סרטוני וידאו האהובים על המשתמש ואף ניווט.

    
  

  
    lexus lf 30 section 3
  • כדי להשיג קפיצת מדרגה משמעותית בביצועים, בתמרון, בשליטה ובהנאת הנהיגה, ה-LF-30 עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות רבות שאף חורגות מעבר לבקרת יציבה מתקדמת. מנועים חשמליים בתוך הגלגלים לכל אחד מארבעת גלגלי המכונית והמיקום הנמוך של הסוללה מאפשרים שליטה טובה יותר בכוח ההתמד ומעניקים ביצועי נהיגה ברמה גבוהה. טכנולוגיות נהיגה אוטונומית ורכב עזר מבוסס רחפן מבשרים על הצפוי ב-2030 ועל הערך המוסף הנרחב שמכוניות יכולות להציע.

    טכנולוגיית Lexus Advanced Posture Control מווסתת את הספק כוח ההנעה ממנועים חשמליים בעלי מומנט גבוה כך שיתאימו את יציבת הרכב לכושר החישה האנושי. שליטה עצמאית לחלוטין של הגלגלים הקדמיים והאחוריים מאפשרת הנעה נאותה של הגלגלים הקדמיים, הנעה של הגלגלים האחוריים והנעה של כל ארבעת הגלגלים, בהתאם למצב הנהיגה.

    מערכת היגוי אלקטרונית steer-by-wire מבטלת את החיבור המכני כדי לאפשר שליטה גמישה יותר בפניות בהתאם לתנאי הנהיגה ומעניקה תחושת היגוי מדויקת יותר המסונכרנת עם כוונת הנהג.

    ה-LF-30 עושה שימוש בטכנולוגיית טעינה אלחוטית כדי להקל על טעינה יומיומית. ניהול אנרגיה מבוסס בינה מלאכותית מאפשר חלוקה אופטימלית של החשמל למכונית ולבית, ובקר הטעינה מתואם עם לוח הזמנים היומי של המשתמש.

    בינה מלאכותית בתוך הרכב מבדילה בין קולותיהם של נוסעי המכונית ועושה שימוש במידע מותאם אישית השמור על מפתח הבקרה של הנהג שמשמש כפרטנר. הבינה המלאכותית מקלה על התאמת האלמנטים של סביבת הפנים, כגון טמפרטורת האוויר והשמע והגדרת נתיבי הניווט והיעדים, והיא אף מציעה אפשרויות לפעילויות לאחר ההגעה. היא גם מבינה את העדפותיו של הנהג ועוזרת לו לשלוט על הגדרות המתלים ויחידת ההנעה בזמן אמת על פי סביבת הנהיגה.
    ה-LF-30 נושאת גם את ‘Lexus Airporter’, רכב עזר המבוסס על טכנולוגיית רחפן. באמצעות שליטה אוטונומית, ה-Lexus Airporter מסוגל לבצע משימות כגון הובלת מטען עצמאית מדלת הבית לשטח אחסון המטען של המכונית.

    על בסיס קונספט טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית העדכנית ביותר של ‘Lexus Teammate’, ה- LF-30כוללת תכונות תומכות נהיגה מתקדמות בדמות מצב Chauffeur ומצב Guardian. הנוסעים יכולים ליהנות מנוחות ומשקט נפשי במהלך נהיגה אוטונומית הודות לשימוש בטכנולוגיית בקרת יציבה מתקדמת. יתרה מזאת, פונקציית חניה עצמית ופונקציית איסוף מהדלת שבה המכונית נוסעת באופן אוטונומי משביל החנייה לדלת הבית מעניקה רמת נוחות גבוהה במיוחד.

מפרטים עיקריים של לקסוס LF-30 Electrified

אורך (מ"מ)
5,090
רוחב (מ"מ)
1,995
גובה (מ"מ)
1,600
בסיס גלגלים
3,200
משקל (ק"ג)
2,400
מרחק שיוט [תקן WLTP] (ק"מ)
500
קיבולת סוללה (קילווט/שעה)
110
מהירות טעינה (קילווט)
150
האצה מ-0 ל-100 קמ"ש (שניות)
3.8
מהירות מרבית (קמ"ש)
200
הספק מרבי (קילווט)/ מומנט מרבי (Nm)
400/700