עובדה מיוחדת על גימור הצבע המושלם של לקסוס - לא זו בלבד שהצבעים עמוקים ועשירים, אלא הם גם מגיבים לתנאי התאורה המשתנים. באור שמש ישיר מכונית לקסוס עשויה להיראות לעיניים שונה לחלוטין.
אז כיצד מתקבל צבע מושלם כיאה למכונית יוקרה? לאחר ביקור במפעל קיושו ביפן, אנו חושפים עובדות ומספרים מאחורי הגימור ללא דופי דמוי המראה.

המספר: 200,000
מפעל הצבע של מותג רכבי היוקרה לקסוס בקיושו מסוגל לצבוע 200,000 מכוניות מדי שנה, שווה ערך ל-820 ימי עבודה.
המספר: 450
450 הוא סך כל העובדים המיומנים שעובדים לצד רובוטים כדי להבטיח שכל מכונית תצא עם גימור בוהק ללא דופי. העובדים מרססים בזהירות את פנים הרכב עם שכבת צבע ושכבה שקופה. העובדה שגם לחלקו הפנימי של מכסה תא המטען מקדישים אותה תשומת לב כמו למשטחים החיצוניים מעידה על האיכות ותשומת הלב לפרטים של לקסוס.

העובדים יחליפו בין יד שמאל לימין בהתאם למיקום החלק שעליו הם עובדים, לאחר שאומנו להשתמש בשתי הידיים באותה מיומנות ללא קשר ליד הדומיננטית שלהם.

המספר: 186
צביעה של מכונית כרוכה ב-46 משימות שונות, אשר לסיומן נדרשות עשר שעות. אולם בסך הכל יש 186 עבודות בכל תהליך הצבע. יש 24 משימות ליישום חומר האיטום בלבד.
המספר: 60
על הצביעה להתבצע בסביב עבודה נקייה ויציבה באופן מושלם. רמות האבק נמדדות מדי שעתיים, הטמפרטורה עומדת על 22-28 מעלות צלזיוס, והלחות קבועה על 60%. לפני הכניסה לתא הצביעה, העובדים לובשים נעליים וביגוד אלקטרו-סטטי מיוחד לפני שהם עובדים דרך וילון אוויר כדי למנוע כניסה של אבק או לכלוך יחד איתם.

המספר: 4
כל דגם נצבע בארבע שכבות צבע. תחילה מיישמים שכבת אלקטרופורזה (1) על כל המשטחים כדי למנוע היווצרות חלודה. לאחר מכן מיישמים שכבת ביניים (2) שנועדה להבטיח משטח חלק וצבע בעומק ובדרגת הברקה נכונות. שכבה זו תהיה בצבע לבן, אפור, אפור כהה, או שחור בהתאם לצבע הגימור של המכונית. לאחר מכן מיושמת שכבת הצבע (3) ושכבה שקופה סופית (4) המוציאה החוצה את הבוהק והברק של הצבע. שכבה זו מסייעת לעמידות בפני שריטות ומונעת מהצבע לדהות באור השמש.

  

  
    image1
המספר: 14
בעת שינוי הצבע בעבר היה צורך לנקות את הצינור שהוביל את הצבע לזרוע הרובוט. אולם כעת המצב השתנה. הרובוטים יכולים לשנות את גווני הצבע על ידי בחירה מבין 14 גוונים שונים כדי לענות לדרישות הלקוח. הצבע נמצא במחסנית המחוברת לקצה זרוע הרובוט, והיא מלאה בכמות נוזל המספיקה לשתי מכוניות. טכנולוגיה חדשנית זו מאפשרת לצבוע את המכוניות באותו רצף הזמנות שהתקבלו מהלקוחות.

הרובוטים מיישמים את שכבת הצבע הסופית בתנועה איטית כדי למנוע טפטופים וכדי להשיג גימור אחיד. התנועות שלהם מורכבות אבל הן מדמות נאמנה את תנועות היד המיומנת של אנשי מקצוע.

המספר: 30
הרובוט יסתובב וירסס 30,000 פעמים במהלך תהליך הצביעה, 50% יותר מהסטנדרט בענף העומד על 20,000. המהירות הגבוהה מייצרת חלקיקי צבע עדינים יותר לגימור חלק באיכות מעולה.

  

  
    image 2
המספר: 150
למרות ש- 150 סנטימטרים בלבד מפרידים בין כל מכונית שעוברת בתא הצביעה, אין סכנה שצבע ממכונית אחת יעבור לשנייה, מפני שזרימת האוויר מבוקרת בדייקנות כלפי מטה מהתקרה אל הרצפה. כמו כן, רצפה עשוייה רשת מתכת עם מים זורמים מתחתיה לוכדת כל צבע שלא נדבק למשטח המכונית.

המספר: 0.5
לפני שהמכוניות הצבועות חוזרות לקו הייצור, בודקים את הברק, חלקות המשטח, עובי שכבת הצבע, גוון הצבע ותכונות אחרות כדי להבטיח שאין פגמים. אלו הן המיומנויות של מומחי הצבע המסוגלים לאתר פגמים זעירים של 0.5 מ"מ, בכפות הידיים בלבד.

השלב הסופי בתהליך הוא הברקת פנסים האדומים/ירוקים/כחולים (RGB) בכל מכונית שנצבעה זה עתה. בדיקה זו מגלה גם שינויים זעירים בצבע או בליטות קטנות ושריטות שלא ניתן לאתר בבדיקה הכללית.

  

  
    image 3