Skip to Main Content (Press Enter)
מגזין "אוטו" מציג:

סקירת הרכב של לקסוס RX 500h

מגזין "אוטו" יצא לבחון את גרסת הביצועים של לקסוס RX – רכב הפנאי-שטח היוקרתי הראשון אי פעם. מהמושב האחורי ועד לבולמים הנשלטים אלקטרונית – המבחן הזה בודק את דגם הקצה RX 500h ברמת גימור F-SPORT מכל זווית ומגלה שלקסוס מרימה את הרף, בכל פעם מחדש.

סקירת רכב של מגזין אוטו לקסוס RX

צפו במבחן הדרכים של לקסוס RX 500h:

"היום נבחן את לקסוס RX 500h - הדור החמישי של ה-RX, עם הגרסה החזקה ביותר שלו, המגיעה לישראל ברמת גימור אחת שנקראת F-sport. למעשה, זו גם הגרסה היחידה שלא הייתה במבחן רכב כאן במגזין אוטו." כך מתחילה הסקירה על ה-RX, כאשר הכתבים נזכרים במבחנים הקודמים עם רכב הפנאי היוקרתי - "הדור הנוכחי של לקסוס RX הוצג באמצע שנת 2022 ומאז כבר בחנו את לקסוס RX 350h ההיברידי, ואת +RX 450h ההיברידי-נטען. יש הרבה מה לומר על הגרסה המאובזרת והחזקה ביותר של הדגם, אז בואו נתחיל...

אנחנו בתא הנוסעים, והאמת, נראה יפהפה. הוא די דומה לרמות הגימור האחרות, בטח עם המסך בגודל 14 אינץ'. יש פה כמה דברים מאוד מאוד בולטים לעין, אחד זה הצבע היפהפה הזה של הריפודים, שמקבל ביטוי גם בדיפונים של הדלתות ובמשענת היד, והוא ללא ספק מושך את העין. הדבר שני זה הדשבורד שעשיר במסכים אבל גם בכפתורים, וכמה אנחנו אוהבים את זה. לקסוס תמיד הייתה מאוד אינטואיטיבית, וזה נשמר גם פה ונראה טוב. הדשבורד, שמוצב בקומות, מציג שילוב של חומרים דמויי קרבון, עם חיבור בין הדשבורד לדיפוני הדלתות, ושילוב של תפירה וגימור בד ועור, וכמובן כיתוב של MARK LEVINSON – מערכת השמע האיכותית של רמת הגימור הזו. ללא ספק מרשים פה."

לקסוס RX היברידי נוסע בכביש

כתבי מגזין "אוטו" ממשיכים בתיאור של חלל הפנים - "האבזור בתוך תא הנוסעים עצום - החל מגג פנורמי נפתח, ממשיך בדלת תא מטען שנפתחת חשמלית, מערכת סאונד של MARK LEVINSON, אוורור למושבים וחימום למושבים ולהגה. יש גם הגה שמתכוונן חשמלית, מושבים שמתכווננים חשמלית ובקרת אקלים נפרדת. התצוגת עלית נפלאה, צבעונית ומאוד ברורה, ונוחה לשליטה באמצעות הפקדים על גלגל ההגה. מסך המולטימדיה בגודל 14 אינץ' דובר עברית ומאוד מהיר לתגובה. מעבר לזה יש כמובן צימוד אלחוטי לסמארטפון ומערכת מצלמות היקפיות יעילה, משטח טעינה אלחוטי והרבה שקעי USB המפוזרים בחלל תא הנוסעים.

מבחינת הנוחות, לקסוס הייתה תמיד ידועה בזכות המושבים הנוחים שלה, רק שפה אנחנו בגרסה ספורטיבית – הם צרים ותומכים מאוד. וכשמגיעים למושב האחורי? קודם כל, מפתח הדלת ראוי ונוח להיכנס ולהתיישב במושב. יש הרבה מרווח לכפות הרגליים, לברכיים ולראש, למרות שיש פה גג פנורמי. בסיס הגלגלים כאן הוא בסך הכל, יחסית גדול, 2.85 מטר, שישה סנטימטר יותר מהדור הקודם, ככה שיש פה מספיק מקום מאחור. זה רכב שמבחינת הרוחב והעיצוב שלו, מותאם עבור שלושה אנשים שיושבים מאחור. אלו שיושבים בפינות ישימו לב שהגימור של המושב טיפה ממרכז אותם פנימה, וזה פחות נוח כשיושבים שלושה, אבל כשיושבים שניים זה מושלם."

מבט מהצד על לקסוס RX יוקרתי
ומה לגבי רמות הגימור השונות, והייחודיות של יחידת ההנעה הקיצונית 500h שיצאה למבחן? "ה-RX מגיע במגוון גרסאות ורמות גימור ממש עם מערכות הנעה שונות. יש לנו פלאג-אין (היברידי נטען), ויש לנו היברידי בגרסה רגועה יותר, ואלו גם עולות פחות לעומת הגרסה הקיצונית", מסביר גיא גיאור וממשיך - "בוא נזכר, גרסת הכניסה של Lexus RX נקראת 350h והיא כבר הייתה אצלנו בנסיעת מבחן. בשביל לעשות סדר, הנה כמה פרטים עליה: היא מגיעה עם מנוע היברידי בנפח 2.5 ליטר, אטמוספרי, עם הנעה כפולה והספק של 250 כוחות סוס. מבחינת האבזור ברמת הגימור הגבוהה של גרסת הכניסה - גג פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, מושב נהג מתכוונן חשמלית, מסך בגודל 14 אינץ' עם צימודיות אלחוטית לטלפון, ומושבים איכותיים."

ומה עם הגרסה ההיברידית-נטענת? אוהד אלגוב מסביר: "בגרסה +450h  יש יחידת כוח מסוג פלאג- אין היברידית עם 309 כוחות סוס, הנעה כפולה, סוללה בהספק של 18.1 קילוואט לשעה, ויכולת נסיעה אמיתית על חשמל, לפי המבחן שלנו, של כמעט 50 קילומטרים. ברמת הגימור טאקומי של גרסה זו, יש בולמים נשלטים אלקטרונית, אוורור למושבים, ולא פחות חשוב מערכת שמע מבית MARK LEVINSON."

ולסיום ההשוואה בין רמות הגימור והגרסאות השונות, חוזר גיא גיאור לגרסה הבכירה: "מבחינת המראה החיצוני, הגרסה הבחירה של ה-RX ברמת גימור F-SPORT, מקבלת עיצוב ספורטיבי כיאה לשם, וכבר בחזית אנחנו פוגשים סבכה אגרסיבית יותר, פגושים שעוצבו מחדש, כונסי אוויר דמה, משחק יפה עם פלסטיק בגימור פסנתר, כאשר גם על בית הגלגל קיים פולט שנראה מעולה. החישוק בקוטר 21 אינץ', מושחר, עם ברקסים ענקיים, קליפרים עם מיתוג של לקסוס, וללא ניקלים - כאשר הכל מושחר. כאשר מגיעים אל החלק האחורי פוגשים תאורת קוסט-טו-קוסט אחורית, פגושים שעוצבו מחדש גם הם ופולטי אוויר דמה. סך הכל לקסוס RX 500h זה חתיכת אוטו חתיך."
רמות גימור לקסוס RX SUV
"בוא נתחיל בזה שאמרנו בתחילת המבחן, זו פעם ראשונה שיש לנו פה את הגרסה הבכירה ביותר של ה-RX אצלנו, והאמת היא שמה ששונה בה, זה לא רק העיצוב והאבזור - כאשר אלו הדברים הפחות מעניינים. מה שיותר מעניין זה המכלולים של הדגם הזה, שנועדו לתרום לחוויית הנהיגה שלו. אז בוא נתרכז קצת בנתונים: מדובר במנוע שונה לגמרי מהגרסאות האחרות. הוא קטן ב-100cc והוא טורבו, ומדובר במנוע הטורבו היחיד עם המערכת היברידית של לקסוס. הוא מספק 371 כוחות סוס, מומנט של 46.1 קג"מ, ותאוצה מ-0 ל-100 ב-6.2 שניות, שזה מכובד (למרכב ה-SUV של הרכב).

אז מדובר על מנוע 2.4 טורבו עם מנועים חשמליים. בניגוד לגרסאות הרגילות, המנוע האחורי חזק יותר מהקדמי, מה שמספק חוויה נחמדה יותר. אז לפני שנדבר על איך כל זה מרגיש, בוא נזכיר שיש פה עוד מכלולים שהרכיבו על הרכב הזה. קודם כל, בלמים עצומים עם שש בוכנות, הנשלטים אלקטרונית. זה לא דבר זול, כאשר הם מכויילים על הצד הנוקשה יותר, שזה טוב לכביש מפותל. חשוב לציין - עשית עכשיו סיבוב במקום, והקוטר שלו היה ממש מרשים. ל-RX הזה יש היגוי אחורי, ואלו בדיוק הדברים הקטנים שאתה מעריך ברכב, בעיקר בעיר. היגוי אחורי, שני מנועים חשמליים, מנוע מוגדש, יש פה נתונים משמעותיים (שתורמים לחווית הנהיגה). עכשיו בואו נדבר על איך זה מרגיש - התחושה קודם כל היא כיפית, גם בצליל וגם בדרך שהאוטו מושך. זה לא מוגזם, זה לא קיצוני, אבל יש פה תחושה נחמדה, כאשר ההתנהגות מרגישה בטוחה יחסית."

"למרות הוואסח שניסית לעשות עליי בעיקול במהירות מרשימה, אני חשתי ברכב מאוד מאוד שקט ונעים. וזה אחד הפרמטרים הכי חשובים לרכב יוקרה." פונה גיא בקריצה לאוהד. "כל בידוד הרעשים הזה הוא סופר מוצלח. אפשר לדבר בשקט וכולם ישמעו כמו שצריך. מדובר בגרסה ספורטיבית, אבל יש פה גלגל בקוטר 21 אינץ' עם צמיג נמוך יותר. זה משפיע על הנוקשות של הנסיעה. הנוחות פחות טובה מהגרסאות הרגילות של ה-RX, אבל זה מתבקש, כי מדובר בגרסה מעט יותר ספורטיבית, ואי אפשר לעשות גם וגם. זה לא שנוחות הנסיעה פה היא לא טובה. בגרסאות המקבילות של RX ניתן לומר שהיה מעט נוח יותר."
לקסוס RX חווית נהיגה היברידית
"ומה מבחינת צריכת דלק? במבחן שלנו, עם נהיגה מאומצת, הגענו לנתון של ליטר לכל 8.2 קילומטרים, במתווה בין-עירוני רגוע יותר, הצלחנו להגיע לנתון של 11.4 קילומטרים. אם תרצו נתונים חסכוניים יותר, לכו על גרסת הביניים ההיברידית-נטענת. שנדבר על מערכות הבטיחות? יש כאן הכל מהכל, כולל דברים שאנחנו כמעט ולא רואים אצל אחרים. יש כאן 12 כריות אוויר, וציון בטיחות של חמישה כוכבים, בכל מיני מבחנים, כאשר בכולם הוא בסך הכל מצטיין.

לסיום, פוגשים הכתבים את אדיר, מומחה לרכבי יד שנייה - "את RX אתה מכיר? בטח, נפגשתי לא מעט עם כאלה." עונה להם אדיר. "אז בין כל הגרסאות של RX, יש אחת שאתה מעדיף לפגוש למכירה? חד משמעית, הגרסה הבכירה הזו של הרכב. מעבר לאמינות של המותג, אנשים מחפשים את האבזור, שבגרסה הזו הם מקבלים הכי הרבה."

את הכתבה מסכמים אוהד וגיא יחדיו - "RX500h מתמודד מול הטופ של רכבי הפרימיום, בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים. זה לא סגמנט פשוט, ועדיין יש ל-RX תמורה נהדרת. תא הנוסעים שלו מעוצב יפה, מאובזר כמו שצריך ונוח מאוד, כאשר גם המראה החיצוני שלו מרשים ובעל נוכחות. מה החסרונות? בעיקר שניים, נוחות נסיעה שהיא מעט נוקשה, ותא מטען שהוא יחסית קטן. את הבעייה הראשונה אפשר לפתור דווקא בגרסת הביניים, שם ניתן לקבל נוחות נסיעה עדיפה וחסכונית יותר בזכות טווח חשמלי. ובסוף, לקסוס הוא מותג עם מוניטין של אמינות, שהפך להיות ממש סמל סטטוס, עם קהל שמאוד נאמן אליו. חשוב להזכיר - לקסוס RX זכה במשך שנתיים ברציפות, בתחרות אוטו השנה של ישראל, בסגמנט שלו."
מעוניינים לדעת עוד לקסוס RX?
צרו קשר לפרטים נוספים: