1. Discover Lexus
  2. New Lexus LS

לקסוס LS החדשה: עיצוב יפיפה בעבודת יד של אמני ה-TA

לקסוס LS, ספינת הדגל של לקסוס, מביאה עמה היסטוריה ארוכת שנים של פריצת גבולות העיצוב.

 
מרגע שה-LS נוצרה, היא שילבה באופן מושלם, בין טכנולוגיה מודרנית לבין אומנות ואסתטיקה יפניות עתיקות יומין.

תכונות אלו ניכרות בבירור גם בדור החדש של ה-LS>>, שבו המרכב ועיצוב הפנים שוכללו למופת והם משלבים בין אומנות בעבודת יד של מומחי הטאקומי, ביצועים נפלאים, נוחות ופונקציונליות, שהפכו שם נרדף למותג לקסוס.
צוות הפיתוח בחר בנושא "זמן בעיצוב" (“Time in Design”) כקו מנחה ושאב השראה מקונספט יפני מוכר, לפיו היופי משתנה מרגע לרגע, כפי שהזמן חולף והסביבה משתנה.

המהנדס הראשי של ה-LS, טושיו אסהי, מסביר: "רצינו ללכוד סצנה בת חלוף ולבטא אווירה עיצובית, תחושת אסתטיקה מרהיבה ייחודית ליפן, ומשכללת אותה לדרגה גבוהה של אומנות.
מתוך מחשבה זו, בחר צוות העיצוב בסצנה של אור ירח הזורח על גלים כנושא המנחה בעיצוב הפנים והעיצוב החיצוני".
 
מאז 2003, לקסוס מחפשת לחדש גם עם צבעים חדשים לעיצוב החיצוני ומתמקדת בטכנולוגיות צבע חדשניות כדי להשיג מראה מבריק ונוצץ יותר מאי פעם. ה-LS החדשה מבשרת על החידוש המתקדם ביותר בתחום עם גוון ה-Lunar Silver, שגורם לקימורים ולזוויות היפות, לבלוט אף יותר במראה המשלב ברק ומנגד צל עמוק.

גוון ה-Lunar Silver משנה את הגוון שלו לאורך שעות היום ובהתאם לזווית בה צופים ברכב. האפקט מודגש אף יותר כאשר ה-LS נמצאת בתנועה והנוף, מתחלף בזמן נסיעה ומשתקף במשטחים דמויי המראה ואור השמש באמצע היום יראה אחר לגמרי לעומת האור המלטף של שעת הדמדומים.

הגורם המרכזי לאפקט הויזואלי שנוצר, מגיע מטכנולוגיית צביעה קולית חדשני. עוביו של צבע רגיל הוא בדרך כלל 13 ו-14 מיקרון והגוונים הקוליים הקודמים של לקסוס הפחיתו את העובי לסביבות 4 מיקרון. ב-Lunar Silver, הטכניקה שוכללה לרמה גבוהה אף יותר, כך שהצבע נדחס לעובי של בין מיקרון אחד לשניים בלבד. עובי זה גורם לכך ששבבי האלומיניום שבדרך מרחפים באקראי בצבע יהיו כעת מסודרים בצורה אחידה וצפופה וידגישו את המראה המבריק והחזר האור.
מובן שהשכבה הדקה במיוחד אינה יכולה להיות אפקטיבית לבדה. נדרשת מיומנות גבוהה כדי ליישמה והיא רגישה לאיכות שכבות צבע הבסיס והפריימר שעליהן היא יושבת. לשם כך נדרש שיתוף פעולה הדוק בין מהנדסי הצבע לצוות הייצור, ששיפרו את הצבע שוב ושוב במדויק עד להשגת גימור צבע כסף טהור דמוי מראה.

השפעת הקונספט "זמן בעיצוב" ניכרת גם בגימור חדש בעיצוב הפנים, המשתלב יחד עם גוון ה-Lunar Silver החיצוני.
עיטורי נישיג׳ין והאקו בדלתות, המבוססים על אומנות החריטה המרהיבה על זכוכית קיריקו ועיטורים בעבודת יד, היו קיימים קודם לכן ב-LS וקיבלו פרשנות מחודשת לאומנות היפנית הקלאסית.
נישיג׳ין מזכיר את מסלול האור המנצנץ הנוצר בלילות ירח מלא על פני הים. הוא נוצר באמצעות טכניקה קדומה שבעבר השתמשו בה כדי ליצור אריגים לאצולת יפן: סיבים עדינים של רדיד מתכת מוצמדים לנייר וואשי ונחתכים לרצועות דקות כדי ליצור חוט טוויה. ב-LS הסיבים נארגים בדייקנות לדוגמת ג'קרד, עם אפקט תלת ממדי בגווני כסף, אפור ושחור.
הם משתלבים בצורה יפיפייה עם פאנל האקו סביב ידית הדלת. טכניקת האקו - המילה היפנית ל"עלה מתכת" - קיימת כבר 400 שנים. זהו תהליך הדורש מיומנות רבה, שבו מטיל או גוש של מתכת יקרה מוצמד לרדיד בעובי מספר אלפיות המילימטרים. לאחר מכן הוא משולב באופן ידני על פני הלוח ויוצר גימור במרקם יפיפה.

דגמי ה-LS כוללים גם אפשרות גימור חדשה בחיתוך לייזר (Laser Cut Special Ash Open Pore) העושה שימוש בעץ טבעי הנצבע בשחור, ומבליט את הדוגמה הגרגרית העשירה שלו. תהליך החיתוך המדויק בלייזר, מוציא החוצה את הברק של שכבת המתכת שנמצאת מתחת לעץ, באמצעות מומחיות שפיתחו אומנים המייצרים כלי נגינה יפניים.

וכל אלו, משתלבים לכדי יצירת מופת עיצובית.