1. New Cars
  2. LBX "What Car?" test drive
מכונית השנה של מגזין הרכב "WhatCar"

מבחן הרכב של לקסוס LBX החדש

דאג רבולטה מאתר הרכב הבריטי היוקרתי "?What Car" יצא לסיבוב מבחן עם לקסוס LBX. והתוצאה? בוודאי לא תאכזב את חובבי הז'אנר. מסקירה של עיצוב הפנים ועד לביצועים ההיברידים, צפו בכתבה של כתב הרכב הנחשב:

רכבי SUV קטנים הם בין המכוניות הנמכרות ביותר בעולם. בכל רחוב שתלכו, במיוחד בערים הגדולות, סביר שתראו רבים מהם. אבל עם כל כך הרבה מבחר רכבים בשוק איך רכב SUV קומפקטי חדש יכול להתבלט?

לפי דאג רבולטה, כתב הרכב ויוצר הכתבה: "זהו בדיוק לקסוס LBX החדש, והוא שונה מכל המתחרים שלו. למעשה, הוא כל כך שונה וכל כך טוב, שאנחנו חושבים שזו המכונית החדשה הטובה ביותר שהושקה בשנה האחרונה. בביקורת הזאת נסביר למה."

ראשית, דואג רבולטה להבהיר את הייחודיות של לקסוס LBX לעומת מתחריו: "ה-LBX הוא רכב SUV חדש לגמרי והוא חלק משוק גדול עם הרבה מאוד אפשרויות, כמו הפורד פומה, הסקודה קאמיק, האאודי 2Q וה-VW טי-רוק, אבל הסיבה שהוא מתבלט בהשוואה לכל המתחרים שלו היא העובדה שהוא ה-SUV הקומפקטי היחיד עם תג "פרימיום" ועם מערכת הנעה היברידית. בהחלט יש לו יתרון מובנה על האחרים, כי ה-LBX חולק רבים מחלקיו הפנימיים עם הטויוטה יאריס קרוס, משום שלקסוס נמצאת בבעלות טויוטה.

העובדה שיש כמה קווי דמיון בין שתי המכוניות האלה היא לא משהו רע כי היאריס קרוס מציע יעילות מדהימה, ומספק חוויית נהיגה נאה. מדובר ברכב SUV קומפקטי טוב מאוד."

מעוניינים לדעת עוד על הקרוסאובר החדש והמרגש?
צרו קשר לפרטים נוספים: 

אז מה עשתה לקסוס עם המרכיבים האלו?

"התוצאה היא רכב שנראה שונה מאוד. ניתן לראות שמבחוץ הוא לא דומה בכלל ליאריס קרוס, וזה נכון גם לחלק הפנימי שלו." מדגיש רבולטה, ומסביר את הבשורה החדשה שנושא איתו ה-LBX, בתור כרטיס כניסה לעולם רכבי היוקרה עבור לקוחות חדשים "המחיר של ה-LBX הוא החל מ-199,990 ₪. מבפנים הוא נראה יוקרתי ומספק תחושה של מוצר יקר. הוא גם עשוי כולו מחומרים יוקרתיים. לוח המחוונים, הדלתות, משענות הזרוע מרופדות יפה. כל החלקים מתחברים זה לזה באופן מדהים. העיצוב הפנימי של הרכב הזה פשוט פנטסטי. אין ספק שזה רכב ה-SUV  הקומפקטי עם העיצוב הפנימי הטוב ביותר שניתן לרכוש."

"זה גם נפלא שבהרבה מהדגמים יש מבחר של צבעים לבחירה עבור החלק הפנימי" מוסיף רבולטה בהתלהבות, "אז לא תיתקעו עם חלק פנימי כהה משעמם וחסר חיים כמו אצל רוב המתחרות. אך כפי שאתם רואים, גם אם החלק הפנימי של ה-LBX לכם כהה, כמו במכונית הזו, הוא עדיין נראה ממש טוב. העיצוב של החלק הפנימי אומנם נקי ומינימליסטי, אבל עדיין יש כפתורים פיזיים לשליטה במיזוג אוויר. יש גם שליטה פיזית בעוצמת הקול, וכל הידיות השונות גם הן מעוצבות מדהים.

הכול פה מספק תחושה מאוד יוקרתית. ואין ספק שזה טוב יותר מהעיצוב של ה-VW טי-רוק, שהכול בו מופעל באמצעות מגע, קשה לשימוש ומסיח את הדעת בזמן הנהיגה. בהחלט אין פה אותה בעיה. מדובר בשיפור משמעותי ביחס למכוניות עם עיצוב כזה."

כיצד אבזרה לקסוס את הדגם היוקרתי החדש שלה?

ראשית, מתחיל רבולטה בתיאור סביבת הנהג: "כל דגמי ה-LBX כוללים מסך מגע בגודל 12.3 אינץ (תלוי רמת גימור) עם מערכת בידור ומידע, והעיצוב שלו פשוט למדי. האייקונים גדולים מספיק כך שאפשר ללחוץ עליהם בביטחון תוך כדי נהיגה. גם זמן התגובה שלהם מהיר למדי. הכול נראה טוב מבחינה גרפית, וישנה תמיכה אלחוטית ב-Apple CarPlay ותמיכה חוטית ב-Android Auto.

באשר ללוח התצוגה לנהג, בדגמים הפשוטים יותר יש תצוגה דיגיטלית בגודל 7 אינץ', אבל ככל שנעלה ברמת הדגם, נמצא גם תצוגת נהג דיגיטלית מלאה וגדולה יותר, בגודל 12.3 אינץ', שמאפשרת להשתמש בכפתורים שעל ההגה כדי לעבור בין תפריטים שונים בתצוגה העילית. אולי זה נראה כמו משהו מסובך ומורכב, אבל ממש לא קשה להבין איך להשתמש בזה. זה די אינטואיטיבי."

"מכל בחינה, מדובר בחלק פנימי פנטסטי של רכב SUV קומפקטי!"

בהמשך הכתבה התמקד רבולטה בנוחות הנסיעה וחלוקת המרחב בפנים הרכב: "באשר לתנוחת הנהיגה עצמה, היא טובה מאוד ב-LBX ויש אפשרויות התאמה רבות להגה ולמושב. הבעיה היחידה שעלולה להיווצר, היא אם הגובה שלכם מעל 1.83 מטר או שיש לכם רגליים ארוכות במיוחד, יכול להיות שתרצו שאפשר יהיה להרחיק את המושב עוד קצת אחורה.

בנוסף, אפילו בסטנדרטים של רכב SUV קומפקטי תנוחת הנהיגה עצמה אינה גבוהה במיוחד. אין תחושה של רכב SUV גבוה או משהו כזה, אבל אין שום בעיה מבחינת הראות. יש ראות נפלאה מלפנים. הראות קצת יותר מוגבלת מאחור, אבל יש מצלמה לנסיעה לאחור וחיישני חניה מלפנים ומאחור בכל הדגמים, אז זה לא ממש משנה."

"מבחינת אחסון, הוא מאוד מרשים מלפנים" מציין רבולטה וממשיך: "יש שטח אחסון גדול, וניתן להזיז את מחזיקי הכוסות, להסתיר אותם או להסיר לגמרי אם רוצים. בראש הקונסולה המרכזית יש מגש אחסון, שבדגמי פרימיום ומעלה מספק משטח טעינה אלחוטית לטלפון. בכל הדגמים יש גם שלושה מטעני USB-C, ומתחת לכל זה יש עוד מגש אחסון. למעשה, התלונה הקטנה היחידה היא שמכלי האשפה בדלת די קטנים. כך גם תא הכפפות. אבל מכל בחינה, מדובר בחלק פנימי פנטסטי של רכב SUV  קומפקטי!"

לקסוס LBX - ברוכים הבאים לעולם היוקרה

אין ספק שלקסוס LBX מציע הרבה יותר ממה שניתן לצפות מקרוסאובר קומפקטית בקטגוריה הזו. הטכנולוגיות המתקדמות, האיכויות הייחודיות ואומנות האירוח המאפיינות את המותג לקסוס מוצעות גם ב-LBX וללא פשרות. אין ספק שהקרוסאובר החדש יהפוך לדגם ליבה בקו המוצרים של לקסוס, ומצדיק בהחלט את העניין והציפיה הרבה בקרב הלקוחות בישראל, כי אחרי הכל - It's a Lexus.

הגיע הזמן לדבר על ביצועים

לאחר סקירת פנים הרכב, ממשיך דאג רבולטה ומתאר את הביצועים המרשימים של המנוע ההיברידי: "אז אולי ה-LBX הוא לא רכב ה-SUV הקומפקטי הפרקטי ביותר, אבל החלק הפנימי שלו עדיין פנטסטי מלפנים והוא מרשים מאוד גם מתחת למכסה המנוע. לא משנה באיזה דגם תבחרו, עדיין תקבלו את אותה מערכת היברידית בדומה למה שיש ביאריס קרוס, אבל יש גם כמה הבדלים. בשתי המכוניות יש מנוע בנזין שלושה צילינדר בנפח 1.5 ליטר וגם מנוע חשמלי קטן. אבל לקסוס התאימה את המנוע ואת המערכת ההיברידית כדי לשפר את הביצועים, את העידון ואת היעילות ב-LBX בהשוואה ליאריס קרוס. אז בעוד שליאריס קרוס לוקח 10.7 שניות להגיע מאפס ל-100 קמ"ש, ה-LBX יעשה את אותה התאוצה ב-9.2 שניות, שזה הרבה יותר מהר. וממש אפשר להבחין בזה על הכביש. כן, ה-LBX אינו רכב ה-SUV הקטן המהיר ביותר, אבל הוא בהחלט מהיר מספיק."

"אתם בטח לא רוכשים LBX בשביל הקצב המדהים שלה בנסיעה ישרה. ובטח גם לא תיקחו אותה להרפתקאות בשטחים פתוחים. יותר סביר שאם אתם שוקלים לרכוש LBX בטח תנהגו הרבה בתוך העיר. והחדשות הטובות הן שזו סביבה שבה ה-LBX ממש מצטיינת. והרבה מזה בזכות המערכת ההיברידית הפנטסטית שלה. הסיבה היא שמבחינת עידון במהירות הנמוכות האלה היא מובילה בהרבה על המתחרות הקרובות ביותר שלה. שקט פה מאוד משום שהיא יכולה לנסוע על כוח חשמלי בלבד, לפחות למרחקים קצרים. אז היא שקטה מאוד. וכשמנוע הבנזין מתחיל לפעול כדי לעזור למנוע האלקטרוני, בקושי שמים לב שזה קורה."

"עוד יתרון גדול מאוד של המערכת ההיברידית הוא החיסכון בדלק שהיא מציעה. באופן רשמי,  ה-LBX יכול לנסוע עד כ-100 ק"מ לכל 4.5 ליטר דלק (לפי נתוני ישראל). וידוע לנו מהיאריס קרוס, שיש לו מערכת היברידית דומה מאוד, שהיא מציעה חיסכון מדהים וממשי בדלק, בייחוד בנסיעה בתוך העיר. ופשוט ממש נחמד לנהוג בו כי יש לה היגוי טוב מאוד, אז קל מאוד לתמרן אותו ולהחנות במקומות חניה קטנים."

"הבלמים הדרגתיים וקל מאוד להביא את הרכב לידי בלימה חלקה" ממשיך רבולטה ואומר: "יש ל-LBX גם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שבמהירויות נמוכות כאלה בקושי שמים לב אליה, וזו בטח המחמאה הגדולה ביותר שניתן לתת לתיבת הילוכים אוטומטית. עם זאת, כמו בכל תיבת הילוכים רציפה, הבעיה מתחילה כשרוצים להאיץ קצת. אם רוצים להגביר קצב מהר או אם משתלבים בכביש מהיר ומנסים להגביר מהירות, אז המנוע מתחיל לפעול במהירות ונשאר כך עד שמגיעים למהירות הרצויה. וזה יכול להיות קצת מעצבן. אבל זו לא בעיה גדולה כמו ביאריס קרוס כי בטויוטה, כשמגיעים לכביש המהיר, המנוע יכול להרעיש קצת, וזה יכול להיות הרבה יותר בולט מאשר ב-LBX, שבה הכול הרבה יותר רגוע כשנאבקים לצאת מהעיר אל הדרך הכפרית."

ומה לגבי נוחות הנסיעה? "ובכן, בניגוד למספר מוצרים יקרים יותר של לקסוס הנסיעה ב-LBX קצת יותר נוקשה. אז במיוחד במהירויות נמוכות השיהוי יכול לרעוד מעט מעל פגמים בכביש. אבל ההיבט החיובי הוא שזה אומר שהשליטה בגוף הרכב טובה מאוד. בכלל אין תחושה של האטה בפינות. ובמהירויות גבוהות יותר, יש ככלל תחושה שלווה ורגועה יותר מאשר במהירויות נמוכות."

יוקרה במחיר משתלם במיוחד

כעת, מגיע הכתב לשלב הסיכומים, ומסביר על היתרונות המשמעותיים שמציע LBX על פני המתחרים: "אז ל-LBX יש חלק פנימי פנטסטי, מערכת היברידית מעולה ותג יוקרתי. אולי אתם מצפים שהמכונית הזאת תהיה מאוד יקרה. אבל החדשות הטובות הן שזה לא המקרה, או לפחות זה תלוי ברמת הדגם שתבחרו. אז כן, היא יקרה יותר ממכוניות רגילות המונעות בדלק, כמו הטי-רוק והקאמיק, אבל זה מרשים שהדגם הבסיסי של הרכב הזה, עם מערכת היברידית, הוא במחיר שווה, פחות או יותר, לאאודי Q2 המונעת בדלק. והדגמים היקרים ביותר של הרכב הזה עדיין זולים יותר מהריינג' רובר Evoque. ואל תשכחו שהוא גם זול יותר מהאלטרנטיבה החשמלית לחלוטין."

אחת מגולות הכותרת של הדגם החדש של לקסוס היא 5 רמות הגימור הייחודיות, שנועדו להתאים לכל אופי נהג.

לגבי מהימנות ובטיחות הרכב מסביר רבולטה: "מאחר שזו מכונית חדשה לגמרי, לא יהיו לנו נתוני מהימנות ספציפיים ל-LBX במשך זמן מה. אבל מה שכן ידוע לנו הוא שללקסוס עצמה יש רקורד פנטסטי בכל הקשר למהימנות. למעשה, היצרן היפני הגיע למקום הראשון בסקר המהימנות שלנו במשך שבע שנים ברציפות. אז אפשר לקנות LBX בידיעה שיש סיכוי טוב מאוד לרכישה נטולת בעיות. האחריות הסטנדרטית היא לשלוש שנים, ואפשר להרחיב אותה עד לעשר שנים או עד 100,000 ק"מ (המוקדם מבניהם), כל עוד לוקחים את הרכב לטיפול שנתי בסוכנות לקסוס.

ה-NCAP האירופי טרם בחן את הבטיחות של ה-LBX, אז לא נוכל לומר כמה כוכבים הוא קיבל מהם. אבל בכל הדגמים יש בלימת חירום אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית וסיוע בהישארות בנתיב. לשם השוואה, היאריס קרוס קיבלה דירוג של חמישה כוכבים בשנת 2021."

כיצד ניתן לסכם את מבחן הרכב של לקסוס LBX?

"אם אתם רוצים לרכוש LBX, בחירת המפרט היא תהליך פשוט יחסית כי יש רק מנוע אחד לבחור - המערכת ההיברידית המדהימה שיש לנו ברכב הזה. יש יותר בחירה בכל הנוגע לדגם, אבל אנחנו חושבים שה"COOL/ RELAX" הם הדגמים הטובים ביותר" ממליץ דאג רבולטה.

האם ועד כמה מומלץ לרכוש את הדגם החדש של לקסוס? כך מסכם רבולטה את הכתבה: "אז הלקסוס LBX הוא רכב SUV קומפקטי חדש עם חלק פנימי פנטסטי ומערכת היברידית יעילה להפליא. הוא מאוד מצויד והמהימנות של היצרן שלו בלתי מנוצחת. בשנה האחרונה אף מכונית חדשה אחרת לא קידמה את התחום כמו המכונית הזאת, ולכן זו מכונית השנה של אתר הרכב "?What Car" לשנת 2024!"

מעוניינים לדעת עוד על הקרוסאובר החדש והמרגש?
צרו קשר לפרטים נוספים: