1. New Cars
  2. בטיחות | לקסוס RX
בטיחות מושלמת

לקסוס RX החדש מבטיח חמישה כוכבי בטיחות

בכל פעם שאתם יושבים מאחורי ההגה, לקסוס RX החדש שומר עליכם ומנטר את התנועה על הכביש מסביבכם

Lexus Safety System +

הדור העדכני של מערכת Lexus Safety System+  מגיע כסטנדרט ומספק שורה ארוכה ומרשימה של מערכות עזר לשמירה על בטיחותכם.  ה-RX החדש זכה במלוא 5  הכוכבים במבחני הריסוק העצמאי של Euro NCAP . שלדה קשוחה ורכיבי בטיחות פסיבית מספקים הגנה מעולה אפילו במקרה של תאונה.
טכנולוגיה שתוכננה להפחית את עומס הנהיגה ועייפות הנהגמערכת חדשה לניטור הנהג בודקת בכל רגע את מידת הערנות של הנהג ומסוגלת להביא את הרכב לעצירה מלאה במקרה בו אין כל תגובה מהנהג.

הופכים כל נסיעה לבטוחה יותר

בכל פעם שאתם מתיישבים מאחורי ההגה לקסוס RX החדשה שמה את בטיחותכם מעל הכל. הרכב מנטר בכל רגע את התנועה מסביב ואת תנאי הדרך כשהוא מוכן להתריע כאשר יופיע סיכון העלול לגרום לתאונה.  כאשר ה-RX מזהה סכנה הוא יתריע בפניך ובמידת הצורך יתאים את המהירות, ההיגוי והבלמים  בכדי לסייע להימנע מתאונה - או כדי להפחית ככל שניתן לצמצם את הנזק שיגרם במקרה שתאונה היא בלתי נמנעת.

בדור האחרון של מערכת הבטיחות Lexsu Safety System+ שופרו באופן משמעותי היכולות של טכנולוגיות  הבטיחות והסיוע לנהג. חבילת בטיחות זאת מגיע כסטנדרט בכל גרסה של ה-RX.

מבחני הבטיחות Euro NCAP

 האיכויות יוצאות הדופן שמדגימות טכנולוגיות מתקדמות אלו  מסייעות להבטיח את חמישת כוכבי בטיחות  של ה-RX החדש במבחן בטיחות ובתוכנית הערכה עצמאיים וקפדניים  שמבוצעים על ידי Euro NCAP. המבחנים כוללים בדיקה של חוזקו המבני של הרכב ואת יכולותיו להגן על הנהג והנוסעים במקרה של תאונה. תוצאות המבחן כוללות ציון של 90% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 89% בהגנה על משתמשי דרך ו-91% לביצועים של מערכות הבטיחות.

Pre-Collision System - מערכת קדם תאונה

מערכת קדם תאונה (PCS) משלבת בין מכ"ם ומצלמה בכדי להרחיב את טווח יכולות הגילוי ולזהות סוגי סכנות נוספים.   לדוגמא כאשר אתם פונים ימינה או שמאלה בצומת המערכת מסוגלת לזהות סכנה להתנגשות עם   רכבים המגיחים לעברכם  ולהולכי רגל. שינויים כגון זמן תגובה מהיר יותר ומערכת סיוע היגוי בחירום (ESA) שהוצגו מגיבים באופן מיידי באמצעות תיקון ההיגוי והפעלת הבלמים בכדי לשמור על הרכב יציב ובנתיב התנועה במידה וסטיתם במהירות כדי להימנע ממכשול. 

מערכת קדם ההתנגשות (PCS) מסוגלת לזהות שימוש פתאומי ובלתי מכוון בדוושת התאוצה במהירויות נמוכות ויכולה לרסן האצות פתאומיות מסוכנות. מערכת ניטור רכבים בשטח מת (Blind Spot Monitoring) לצד התראה על תנועה חוצה מאחור (RCTA) מסייעות בתמרונים ועקיפות בזמן שהתראה על תנועה חוצה מלפנים (FCTA) שמוצעת כאופציה בחלק מהשווקים מתריעה על רכבים המגיחים מהצד בצמתים בהן שדה הראייה מוגבל.  מערכת ניטור תנועה בשטח מת מסייעת גם לטובת הפונקציה של יציאה בטוחה מהרכב (Safe Exit Assist) . מערכת זאת משתמשת בידית פתיחת הדלת האלקטרונית (e-Latch) ומונעת פתיחה של הדלת בטעות כאשר רכב  מגיח מאחור 

מערכת לניטור נהג

עייפות בנהיגה היא דבר טבעי ככל שהנסיעה מתארכת ומשפיעה על תשומת הלב וזמן התגובה. לקסוס מתמודדת עם האתגר באמצעות פתרונות מגוונים המצמצמים שעמום ומנטרים את רמת העירנות של הנוהגים ברכב. מערכת ניטור הנהג נעזרת במצלמה הממוקמת מעל גלגל ההגה בכדי לבדוק בכל רגע נתון את מצבם של הנוהגים ברכב, ולזהות האם הם איבדו ריכוז כתוצאה מעייפות או מבעיה רפואית אחרת. 

בפעם הראשונה בתעשיית הרכב המערכת מקושרת למערכת הבטיחות של הרכב: אם הנוהגים ברכב אינם מגיבים להתרעות, המערכת תאט את הרכב עד לעצירה נשלטת ותפעיל את אורות החירום. 

Proactive Driving Assist

מערכת סיוע יזום בנהיגה (PDA) באה לידי ביטוי כאשר נוהגים במהירות נמוכה בתוך העיר. המערכת נעזרת במצלמה על מנת לזהות סכנות שונות כגון הולכי רגע המתכוננים לחצות את הכביש או צועדים בשולי הכביש, מכוניות חונות ורוכבי אופניים. 

 

בנסיעות ארוכות באוטוסטרדה, המערכת בקרת השיוט הדינמית  (DRCC) שומרת על מרחק קבוע ובטוח מהרכב שמלפנים, ומאטה את ה-RX עד לעצירה מלאה במידה והדבר נדרש. המערכת יכולה להגיב עכשיו גם לפקודות קוליות, ותתאים את מהירות הרכב כאשר הוא מגיע לפניה בכדי להבטיח נסיעה יציבה ונעימה.  המערכת מסוגלת בנוסף להתאים את מהירות הרכב כדי למנוע ממנו לעקוף רכב אחר מהצד הלא נכון בכבישים מרובי נתיבים.

מערכות שמירה על נתיב

מערכת לשמירה על נתיב (Lane Kepp Assist) ומערכת התרעה על נטישת נתיב (Lane Departure Alert) שומרות על הרכב במרכז הנתיב, בעוד שמערכת זיהוי תמרורים (Road Sign Assist) מציגה תמרורי אזהרה או תמרורים אחרים בלוח המחוונים הדיגיטלי תוך שהיא מקשרת את המידע למערכת בקרת השיוט האקטיבית. כך ניתן להתאים  את מהירות הרכב בקלות כאשר המהירות המותרת משתנה.  נהיגה בלילה נעשית פשוטה יותר בזכות מערכת לבחירה דינמית בין מצבי תאורה  זאת באמצעות מערכת אדפטיבית לפיזור תאורה (Adaptive High-beam System) או מעבר אוטומטי בין אורות דרך לאורות גבוהים ( Automatic High Beam System)  בהתאם לרמת האבזור של הרכב. 

בזמן שפונקציות אלו מספקות חבילה מקיפה - לצד מערכת חנייה אוטומטית - זאת לא המילה האחרונה: מערכת עדכון אלחוטי של תוכנה למערכות השונות מאפשר להן להתעדכן ולהרחיב את מגוון יכולותיהם באופן שוטף ללא צורך בהגעת הרכב למרכש השירות.