LEXUS

לקסוס חושפת את הרכב המקועקע הראשון בעולם

לקסוס גאה לחגוג את האמנות היפנית המסורתית, בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בעולם, יחד עם אמנית הקעקועים קלאודיה דה סאבה, השותפה בסטודיו Red Point Tattoo שבלונדון.

יחד, יצרנו את ה-UX SUV המקועקע הראשון והיחיד בעולם.
קלאודיה יצרה יצירת אמנות מרהיבה כשלרשותה לקסוס UX לבן בתור קנבס הציור, ומכשיר 'דרמל' (כלי רב שימושים המאפשר חריטה, שיוף, קדיחה ועוד), שהחליף את מחט הקעקועים שלה. יחד עם בעלה, אמן קעקועים ממוצא יפני, הם עיצבו את ה-UX, כך שדג קוי ענקי שוחה לכל אורכו של הרכב בתוך עננים של גלי ים.
דגי קוי הם מוטיב מוכר וחוזר באמנות היפנית המסורתית והם מסמלים עמידות, הצלחה ושגשוג.
אתם מוזמנים לצפות בסרטון הקצר שיצרנו, כדי לתת לכם הצצה אל מאחורי הקלעים של יצירת הרכב המקועקע שלנו - איך נוצר הרכב המקועקע הראשון
קלאודיה בחרה לגרד את שכבת הצבע העליונה של ה-UX ולחשוף את המתכת שהתחבאה מתחתיה. על מתכת זו, היא יצרה את הציור המורכב של דגי הקוי והגלים ואותם, היא צבעה באופן ידני, בלא פחות מ-5 ליטרים של צבע מכוניות באיכות הגבוהה ביותר, על מנת שכל הפרטים יהיו מדוייקים ואיכותיים, כיאה למסורות היפניות העתיקות של אמנות בעבודת יד. לפני שהיא מרחה שכבת ציפוי שקופה ומגנה על כל הרכב, היא הוסיפה גימורי זהב באמצעות עלי זהב דקיקים, כדי ליצור 'היי-לייט'ס' ולהעמיק את אלמנט התלת מימד. שכבת הציפוי העליונה, נועדה לאפשר לרכב לעלות על הכביש ולשמור על האמנות שצויירה עליו.
העבודה כולה, נמשכה כ-6 חודשים מרגע יצירת טיוטת השרטוט הראשונה ועד לסיום המוצלח. יצירת 'הקעקוע' על גבי הרכב, ארכה חמישה ימי עבודה ארוכים ואינטנסיביים, שדרשו אנרגיה מנטלית גבוה ומאמץ פיזי תובעני, בשל תהליך החריטה והקרצוף עם ה'דרמל' וכן, מכיוון שבשונה מגוף האדם, אותו ניתן להזיז לתנוחה שנוחה למקעקע, הרכב סטטי ודורש מהאמן להתאים את עצמו למבנה הרכב. שלב חריטת הציור כשלעצמו, דרש דיוק מוחלט, שכן גם כאן, בשונה מעבודה על גוף אדם, כמעט שאין אפשרות לבצע תיקונים.
זו הייתה הפעם הראשונה שקלאודיה התרחקה מכור מחצבתה – יצירה על הגוף האנושי, ויצרה בגוף מתכתי. בסיום העבודה היא תיארה את המשימה כמאתגרת במיוחד ויחד עם זאת, הצליחה למצוא גם מספר קווי דימיון:
"כשאתה מקעקע בן אדם, אתה חייב לקחת בחשבון את האיברים שנמצאים מתחת לעור, השרירים ורקמות אחרות. עם המכונית, אתה עוסק יותר בשינויים המבניים שנוצרים מעל המרכב עצמו".
"הבחירה בלקסוס - UX היתה הדבר הנכון ביותר. זוהי המכונית האידיאלית לפרוייקט כזה בגלל המבנה הזורם שלה. כל פרט ופרט בעיצוב החיצוני של הרכב, החל מקווי המסגרת, דרך מבנה החלונות, הכל דינמי, זורם ויפיפה. זו היתה הבחירה הנכונה ביותר לעיצוב ולרעיון כולו."
הפרוייקט כולו הינו מחווה לאמנות הטאקומי - Takumi Craftsmanship, אשר מיושמת בכל רכבי לקסוס, עם דיוק מוחלט, גימורים מושלמים ותשומת לב לכל פרט ופרט. כל זאת על ידי אמני הטאקומי שמרכיבים את הרכבים, העוסקים במלאכתם במיומנות ואיכות מקסימליות שהושגה על ידי תירגול מתמיד ונוקשה של אלפי שעות.
ה-UX המקועקעת הראשונה בעולם, נאמנה לדרכה של חברת לקסוס, המאמינה ומיישמת תפיסות של אסתטיות יפנית מסורתית, ומהדהדת גישות של ארכיטקטורה יפנית בעיצוב הרכבים שלה.