1. Discover Lexus
  2. RZ-World-Premier
חוויית הנסיעה המושלמת

לקסוס RZ450e - השקה עולמית

באפריל 2022 לקסוס חשפה את הדגם החשמלי הראשון של המותג המבוסס על פלטפורמה חשמלית. ה-RZ450e החדשה משלבת בין העיצוב המקורי של לקסוס וחוויית נסיעה ייחודית הנובעת מטכנולוגיה חשמלית מתקדמת.

דרך חדשה לנהוג

LEXUS RZ 450

הביצועים המרשימים של הלקסוס RZ נובעים ממערכת ניהול מומנט מתקדמת ומדויקת וממיקום אידיאלי של המנוע החשמלי והסוללה, כך מתאפשרת חלוקת משקל אידיאלית ותגובה יעילה של מערכת ההנעה. הקונספט על פיו פותחה ה-RZ נקרא 'THE NATURAL' והוא מבוסס על מערכת ההנעה לכל הגלגלים DIRECT4 אשר שולטת בהעברת הכוח לסרנים האחורי והקדמי בהתאם למאפייני הנהיגה ולתנאי האחיזה של הכביש. המערכת מגיבה באופן מיידי לפקודות הנהג ומוסיפה רובד חדש ומרגש ליכולות הדינמיות המוכרות של לקסוס.

שליטה מתקדמת | LEXUS  RZ450E

לראשונה בלקסוס מוצגת מערכת One Motion Grip והגה בצורת ‘YOKE’, שניהם מגדירים את הקשר שבין אדם ומכונה דרך אותות חשמליים ולא דרך חיבורים מכאניים. החיבור המתקדם מגביר את איכות ומהירות המידע החשוב שעובר מההגה לגלגלים ובחזרה. באמצעות מערכת One Motion Grip ה-RZ מציגה זריזות יוצאת דופן וביצועים בזכות כיול מבוסס מחשב וסינון רעידות לא רצויות מצד הצמיגים והבלמים.
LEXUS RZ 450e

מערכת הנעה כפולה מעוררת ביטחון

מערכת DIRECT4, היא מערכת הנעה לכל הגלגלים המוצגת לראשונה בלקסוס. המערכת ביחד עם סרןeAxle  מתקדם  מאפשרים לשלוט בכוח שמגיע לכל גלגל בכל רגע נתון בדיוק גבוה. המערכת מנטרת את העומס המופעל על נקודת המגע של הגלגל עם הכביש ללא קשר למצב הכביש או לתנאי הנהיגה ומעניקה חוויית נהיגה מלהיבה הנאמנה לרצונות של הנהג. מידע חשוב כמו מהירות הפנייה וזווית ההגה מסייעות לדייק את חלוקת הכוח ולהשיג אחיזה ויציבות מעולות. 
LEXUS RZ 450e

פלטפורמה ייעודית

ה-RZ450e הוא הדגם הראשון של לקסוס העושה שימוש בפלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים (e-TNGA). הפלטפורמה מאפשרת להעצים בצורה דרמטית את הביצועים של הרכב ולהשיג חוויית נהיגה מהנה במיוחד. הפלטפורמה מציעה רמה גבוהה של נוחות ויציבות בזכות סוללה הממוקמת מתחת לרצפת הרכב וכן, מרכז כובד ומומנט אינרציה נמוכים.

מחשמלת, מבפנים ומבחוץ

בואו להכיר מקרוב את העיצוב המלהיב והחלוצי של ה-RZ450e. 

LEXUS RZ 450e

שפת העיצוב החדשה של לקסוס

הקונספט העיצובי מבטא תאוצה ליניארית ותחושת עוצמה הייחודיים למכונית בעלות הנעה חשמלית. היעדרו של מנוע בערה פנימי שינה את המגבלות הפונקציונאליות בעיצוב החרטום ועודד את לקסוס ליצור זהות ויזואלית חדשה. עיצוב תא הנוסעים מתאפיין בדינמיות גבוהה ומציג מראה נקי וקליל. תחושת האיכות וירידה קפדנית לפרטים הקטנים נשמרת ואינה באה על חשבון השאיפה למקסם מרווח ושימושיות. 
LEXUS RZ 450e

חוויה ייחודית שבין סאונד ומרחב

הסאונד הנכון בתא הנוסעים מעצים את חוויית הנהיגה באמצעות הקשר הנוצר יוצר בין הרכב לנהג. מהנדסי לקסוס התאימו את תדרי הקול למהירות הרכב ורעשי הסביבה בסיטואציות שונות, לדוגמא בהאצה. הצליל ומאפייני החוויה האקוסטית של יחידת ההנעה כוילו בכדי להבטיח נסיעה נעימה. בידוד רעשים ניצב כמטרה נוספת ומהנדסי החברה השקיעו מאמצים רבים בכדי שה-RZ יספק נסיעה שקטה באופן יוצא דופן. 
LEXUS RZ 450e

נוחות ועידון

הפילוסופיה העומדת בבסיסו של המושג 'אומוטנאשי' באה לידי ביטוי בתא הנוסעים של ה-RZ: מינימליסטי ועדיין אוורירי ויוקרתי. תחושת הזרימה מתחילה במכסה המנוע ונמשכת לכיוון הדלתות שם היא משתלבת עם לוח מחוונים הממוקם נמוך. במקביל, הגימור הנקי בדלתות ובקונסולה המרכזית מדגישים את תחושת המרחב והמינימליזם.  השילוב שבין סביבה נקייה ומודרנית לצד גימורים וטקסטורות מוקפדים מבטא תחושה של חופש. בסיס הגלגלים הארוך מעניק לנוסעים במושב האחורי מרווח רב ומקום בשפע לראש המעניקים הרגשה של חלל גדול אף יותר. בנוסף, מוצע כאופציה גג פנוראמי שמאיר את חלל תא הנוסעים ומוסיף לתחושת המרחב.  
LEXUS RZ 450e

אווירה מושלמת

תאורת אווירה מעניקה חוויה יוקרתית במהלך הנסיעה. 14 הצבעים המוצעים מייצגים את הרגשות והתחושות המתעוררים כשרואים תופעת טבע יפיפייה. בנוסף, לראשונה בעולם תאורת In-ei משנה את גוון האור המוקרן על הדלתות כאשר הן פתוחות או סגורות ומוסיפה זווית ייחודית נוספת לתחושת האווריריות בתא הנוסעים. 
LEXUS RZ 450e

מבחר של צבעים

תא הנוסעים מוצע עם אחד מתוך שישה צבעים אפשריים, בניהם: Ether Metallic המזכיר את הביצועים והזריזות של מכוניות חשמליות, בנוסף מוצע Sonic Cooper צבע חדש בגוון מטאלי. ניתן לבחור את ה-RZ בצביעה דו-גוונית הזוכה לצבע שחור מהחזית ועד לקצה הגג. שילוב הגוונים מעניק ל-RZ אפיל מודרני שמדגיש את קימורי הגוף הייחודיים של הרכב.

"ה-RZ פותחה במטרה ליצור מכונית חשמלית ייחודית מבית לקסוס. מכונית שתקרין תחושת ביטחון לנוסעים, שתהיה נעימה בכל מגע ושתהיה מלהיבה לנהיגה. " 


טאקאשי וואטאנאבה, מהנדס ראשי, Lexus Electrified, Lexus International. 

LEXUS RZ 450e

מערכות בטיחות שמבטיחות נסיעה שלווה

ה-RZ נעזר במערכת Lexus Safety System+ העדכנית ביותר, מערכת המבוססת על התפיסה שיש לפתח את מערכות הבטיחות הטובות בעולם ולשלב אותן מהר ככל שניתן ברכבים רבים. שילובה של מערכת Proactive Drive Assist מסייע בניתוח סיטואציות ושיפור השליטה הנובעים מניטור מקביל של הסיטואציה המרחבית ומצבו של הנהג. שילוב זה תורם לנסיעה בטוחה יותר. פונקציות שונות כמו Pre-crash safety אשר מזהה נהג שאינו מביט לכיוון הנסיעה או נרדם על ההגה, מזהים ומתריעים מפני תאונה כבר בשלב מוקדם. 
LEXUS RZ 450e

טכנולוגיה שגדלה ומתפתחת

המסך המרכזי מציע משטח מגע גדול, עם מגוון פונקציות רחב וכפתורים ששולבו במסך המולטימדיה. תשומת לב רבה הוקדשה לגודל, לצורה, לפריסה ולאינפורמציה שמציע כל כפתור. דבר זה מאפשר להשיג את הצורה והמיקום האופטימלי ולייצר עבור הנהגים שימוש אינטואיטיבי, תוך שתכיפות השימוש בכל פונקציה נלקחת בחשבון. 
LEXUS RZ 450e

שקט נפשי בכל נהיגה

סוללה ייחודית לרכב חשמלי בקיבולת גבוהה, רכיבי סיליקון וסגסוגות מוליכות למחצה ושילוב של טכנולוגיות Low-loss מאפשרות להאריך את מרחק הנסיעה בטעינה אחת לכ-400 ק"מ. יכולות טעינה מהירה מתאימות לדרישות של לקוחות שונים במגוון מדינות. מערכת 'קדם חימום' של הסוללות מאפשרת לטעון את הבטרייה בזמן קצר אפילו באזורים קרים ובמהלך החורף. טכנולוגיות משופרות לניהול הסוללה מבטיחות יכולות מהטובות בעולם בשימור הסוללה לאורך זמן (90% קיבולת לפחות לאחר 10 שנים)באופן שמציע שקט נפשי הנדרש ללקוחות המעוניינים להחזיק ברכב לתקופות זמן ארוכות במיוחד. 
* כל הנתונים מבוססים על נתוני יצרן ראשוניים. הדגם המתואר טרם קיבל את האישורים המתאימים במסגרת הליך התקינה האירופית, וטרם קיימים לגביו נתונים סופיים באשר לטווח הנסיעה וצריכת החשמל הרשמיים.