Hero image

20 ביולי 2021

רכב הקונספט ZERO GRAVITY של לקסוס שואף להגיע לירח

Zero Gravity (רכב קונספט) הוא פיתוח יחיד מסוגו של לקסוס, כלי תחבורה בסגנון אופנוע שתרחף במהירות מעל אדמת הירח במהירות של 500 קמ"ש. הוא מעניק מהירות, ריגוש, טכנולוגיה עתידנית וכמובן את העיצוב המגניב ביותר של לקסוס.
הוא אולי לא הדגם שמיועד לייצור המוני (עדיין), אך צורתו המרשימה פותחה על ידי צוות סטודיו העיצוב המתקדם האירופי ED2 של לקסוס ויש לו את כל המאפיינים של "Amazing Experience" ("חוויה מדהימה") מבית לקסוס.
המעצבים השתחררו מכל הכללים הרגילים של פיתוח מכוניות יוקרה, ובד בבד התבססו ישירות על עבודתם פורצת הדרך האחרונה, מכונית הקונספט העתידנית Lexus LF-30 Electrified.
את הרעיון המקורי ל-Zero Gravity הגה קארל דוז'רדן והוא נבחר ראשון מבין כמה רעיונות קונספט שהציגו מעצבים ואדריכלים מובילים מחוץ לעולם הרכב. עבודתם עשירה בדמיון, ומתמקדת לא פחות על הנאת ה"נהיגה" בסביבה ירחית המתאפיינת בכוח כבידה נמוך מאשר על הצורך הפרקטי להגיע מנקודה א' ל-ב' בנוף פראי קשוח.
הם נענו לקריאתו של מגזין האמנות והעיצוב הבינלאומי Document Journal להציע רעיונות כיצד ייראה עולם ירחי עתידני. שבעה רעיונות נבחרו לפיתוח במרכז ED2 והם נכללו בתוצרי פרויקט העיצוב הירחי של המגזין.
"צוות העיצוב חשב כבר אז, מעבר לייצור בטווח הקצר, כיצד טכנולוגיה מתקדמת תשנה את האינטראקציה שלנו עם כלי רכב", אמר איאן קרטביאנו, נשיא ED2.
"הפרויקט הירחי הגיע בזמן הנכון, כאשר פיתוח ה-LF-30 היה כבר במחצית הדרך. הוא נתן לצוות הזדמנות לחלום רחוק וליישם חלק מהשפה העיצובית של פנים ה-LF-30 בהצעות לרכבי ירח".
Zero Gravity הוא רכב שמיועד לנהג אחד, שרוכבים עליו כמו על אופנוע. הוא עושה שימוש בריחוף מגנטי כדי לרחף מעל הקרקע – טכנולגיה שלקסוס כבר השתמשה בה בעולם האמיתי בפרויקט ההוברבורד הייחודי שלה. הוא עשוי להיות רכב עתידני, אבל הוא נשלט על ידי אותו סוג של תקשורת ישירה שניתן למצוא בין רוכב לבין הסוס שלו – קונספט חדש של לקסוס שנקרא טאזונה (המילה היפנית למושכות). התוצאה היא תחושה אמיתית של חיבור בין הרוכב לרכב, שמוסיפה להנאה לכל מסע ירחי.
רעיונות הקונספט של לקסוס לעיצוב ירחי

Zero Gravity, מאת קארל דוז'רדן
העתיד של לקסוס בא לידי ביטוי בעיצוב של Zero Gravity שמעניק פרשנות מחודשת לצורת המעוניינים (spindle) האופיינית של לקסוס כארכיטקטורת תלת ממד. קצוות חדים ומרובעים הופכים למשטחים נזילים וקמורים שיוצרים תחושה של מיסתורין בשפת העיצוב. פורמט האופנוע מאפשר חיבור חזק בין הרכב לנהג/טייס עם שליטה ומשוב ישירים יותר בזמן האינטראקציה בין האדם למכונה. לנהג יש שליטה מלאה והרכב דואה ללא הפרעה מעל אדמת הירח הקשה ועתירת המהמורות גם במהירויות שעשויות להגיע עד 500 קמ"ש.
        img 1
Lexus Cosmos, מאת ז'אן-בפטיסט הנרי

Lexus Cosmos הוא קונספט תחבורה לתנועה בחלל ועל אדמת הירח. הוא מעוצב כולו מזכוכית שמשמשת כמצפה כוכבים גדול וכאמצעי לחקר תופעת כוח הכבידה הנמוך. תא הנהג שנמצא מאחור מחזק את תחושת הנהיגה, והחלק הקדמי נועד להתבוננות. הקונספט עוצב כדי ליצור חוויה יוקרתית בלעדית וחדשה.
        img 2
Bouncing Moon Roller, מאת ז'וליאן מארי

ה-Bouncing Moon Roller מוגן על ידי בועה המבוססת על ננו-צינורית גרפן גמישה. מבנה זה מאפשר לרכב לקפוץ ולהתגלגל בכל זווית על פני מגוון רחב של תנאי שטח. תא הנהג והסוללות יושבים יחד בתא ג'ירוסקופ, ואילו מייצב דמוי-גלגל יוצר תחושה מהנה ועם זאת מוגנת.
        img8
Lexus Lunar Cruiser, מאת קייסוקה מטסונו

ה-Lunar Cruiser הוא רכב ירחי רב-תכליתי שמיועד לשימוש על הקרקע ובשמיים. הצמיגים הגדולים מעניקים נהיגה נוחה גם בתנאי שטח קשים. ניתן לסובב את הגלגלים עד 90 מעלות כדי שהרכב יוכל לטוס כמו רחפן, מה שמעניק לנהג את החופש לחקור את הקרקע והשמיים של הירח. תא הנוסעים שמעוצב באופן אורגני כולל גוף ייחודי בצורת "תנועת ציר תלת ממדית", מה שמעניק שדה ראייה פתוח, חלל פנים נוח ומראה איקוני.
        img 3
Lexus Lunar Mission, מאת יונג פרסצ'וטי

ה-Lunar Mission מאפשר לאנשים לטוס ולאחר מכן להלך על הירח. עיצוב השלדה משלב מבנה צד נזיל שיכול לשקף את היקום במהלך הטיסה. הכנפיים קיבלו את צורת הציר האיקונית המשולבת בסמל לקסוס והן יוצרות את המבנה הגאומטרי העיקרי של הרכב.
        img 4
Lexus Moon Racer, מאת יונג פרסצ'וטי

ה-Moon Racer הוא רכב פנאי לאדם אחד שעוצב כדי להתמודד עם הפסגות השונות שנמצאות על פני השטח הירחי ולאפשר למשתמש ליהנות מאפקט כוח הכבידה הנמוך, קפיצה, טיפוס, מרוץ וגילוי הירח כולו. תחושת החופש מודגשת על ידי בועת זכוכית ענקית שמקיפה את הנהג.
        img 5
Lexus Lunar, מאת יונג פרסצ'וטי

Lexus Lunar הוא רכב גדול שנועד לחקירה בטוחה של הירח. הוא מחולק לשני חלקים: החלק התחתון כולל פלטפורמה עם שישה גלגלים קשיחים, שנותנים לרכב חופש לנוע לכל מקום שאליו הנהג רוצה להגיע, והחלק העליון כולל את אזור המחיה. ניתן להפריד בין שני מרכיבי הרכב, כאשר החלק העליון יכול להתנתק וניתן להשתמש בו כדי להתחיל מושבה על הירח.
        img 6
אודות Document Journal

Document Journal שהוקם בשנת 2012 הוא מגזין דו-שנתי ייחודי לתרבות אמריקאית וגלובלית המציג קולות בולטים בתחומי האמנות ומדעי הרוח. העורכים חיפשו את ההוגים והמעצבים בעלי החזון המרתקים בעולם כדי שישתתפו בפרויקט העיצוב הירחי (Lunar Design Project). בנוסף לעיצובים העתידניים ופורצי הדרך של לקסוס, מגזין Document הזמין את האדריכלים המובילים שוהי שינגמטסו מ-OMA, דן ווד ואמלה אנדאוס מ-WORKac, קולפט ינטראסאסט מ-wHY, ולינדון נרי ורוסנה הו לדמיין את העולם הירחי הבנוי. התוצאה היא אוסף מעורר מחשבה של גישות מעשיות ואזוטריות כאחד, בהשראת ההארה שטומנת בחובה השתחררות מכוח הכבידה. האומנית מאריקו מורי הגישה עבודה מקורית שמימית; חברת העיצוב התעשייתי Frog, ו-Nike תרמו רעיונות למוצרי צריכה מהפכניים; הסופר והסוציולוג המוביל סטיב פולר, מחבר Humans 2.0, חקר את ההשלכות ההיסטוריות, החברתיות והפילוסופיות של מושבה ירחית; והדי ג'יי הבינלאומית Honey Dijon יצרה נוף צלילי באמצעות פלייליסט בלעדי.